Vil bli bobilenes Apple og Adidas

Kontakt Kløfta

Lurer du på noe? Spør!

Denne siden er beskyttet av reCAPTCHA og Google Personvernerklæring og Vilkår for bruk er gjeldende.

Vil bli bobilenes Apple og Adidas

Luksusbobilene Arto og Flair skal bli en merkevare for livsstil på linje med Apple og Adidas. Det er målet, ifølge daglig leder i Niesmann + Bischoff, Hubert Brandl.
- Niesmann + Bischoff skal ikke bare være en trendsetter i utviklingen av bobiler. Vår kampanje «built to go further» er et viktig og stort skritt i retning av å bygge Niesmann + Bischoff til en like kjent merkevare for livsstil i bobilsegmentet på samme måte som Apple og Adidas har gjort det på sine områder. Vi mener vi har alle forutsetninger for å lykkes, sier Brandl.

Audi og BMW



- Utseende, design og komfort har blitt stadig viktigere for kundene i dette markedet. Hvor mye tradisjonell bildesign tåler en bobil uten å gå på akkord med dette? - Til et visst nivå må bobilene også være en fryd for øyet. Vi har brutt tradisjoner som har oppstått over tiår i forhold til design og bobiler. De som kjører Audi og BMW for eksempel, legger stor vekt på utseende og bilenes linjeføringer. Vi orienterer oss også hele tiden mot dette. Vi ønsker å være den første i bransjen som tenker nytt, utradisjonelt og bryter gamle normer, både i forhold produktutvikling, men også merkevarebygging. Til tross for de store dimensjonene, mener jeg Flair er en ganske sporty og moderne bobil, sier Brandl.

Designpriser



Responsen på de de to linerne Arto og Flair har vært svært positive fra mange hold. Både vanlige lesere og fagkyndige juryer har sendt disse bobilene til topps i kåringer. Ikke bare i Tyskland, men de er også kåret og stemt frem som årets bobil i både Storbritannia og Nederland.

–Vi har også vunnet prestisjetunge designpriser som Red Dot Award og Automotive Brand Contest hvor en bobil-produsent for første gang ble utpekt som en vinner av den uavhengige juryen. Det er priser som taler for seg selv, men det er ekstremt viktig at vi fortsetter å lytte nøye til våre kunder og interessenter. Når alt kommer til alt er det disse menneskene som skal reise rundt i Arto og Flair i flere uker i året og noen ganger enda lenger, både uker og noen ganger måneder, sier Hubert Brandl.

Han mener et godt eksempel på hvordan tilbakemeldinger implementeres i produkter er den nye Arto 88 EK hvor det ble uttrykt et stort ønske om en noe større arbeidsflate på kjøkkenet.

Trender og design

Brandl mener også at det er helt avgjørende og ha et konstant fokus på design og nye trender for å nå yngre, kjøpesterke grupper i midten av 30-årene til slutten av 40-årene.

– Det er mange mennesker i denne gruppen som tjener gode penger. En investering i en bobil er også en investering i en bestemt livstil. Men innenfor denne livsstilen vil det være de som er på jakt etter det litt spesielle også designmessig, som modellene Arto og Flair, sier Brandl.

Til tross for en viss stagnasjon i det generelle bobilmarkedet, har Niesmann + Bischoff med sine nye modeller hatt en økning i produksjonen på 40 prosent og for inneværende år er alt solgt ut.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjons-kapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjonskapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.